Сайт создан на конструкторе www.by.   Создайте и Вы себе сайт бесплатно!
Объявление от WWW.by:
Создайте свой Интернет - магазин

И размещайте тут свою рекламу бесплатно.

 
 
 
Реклама от WWW.by:
Создайте себе сайт-визитку бесплатно!

Белорусский конструктор сайтов

www.by/create/site/
 
Ремонт и диагностика автомобилей в Минске

Качественный ремонт механических коробок передач и не только

Ремонт коробок передач
 
 
 

Внеклассные мероприятия по предмету

Экскурсия в школьном музее  на английском языке

 

 

Интерактивная игра с элементами театрализации

«Время учиться – время играть»

Учебный предмет: английский язык

Класс: 3

Задачи личностного развития:

- способствовать воспитанию культуры общения на иностранном языке через инсценировку сказки «Теремок»; чуткого отношения к слову в процессе обращения к иной языковой культуре; эстетических качеств учащихся при обращении к фольклору

Ожидаемые результаты. Учащиеся смогут:

знания:

- закрепить тематическую лексику, активный запас фраз клише;

- закрепить грамматические правила и особенности интонации основных типов предложений;

- прочитать наизусть рифмованные произведения детского фольклора.

умения и навыки:

- участвовать в элементарном этикетном диалоге;

- расспрашивать собеседника, задавая простые вопросы и отвечать на вопросы собеседника;

- выступать публично;

- использовать приобретенные знания и коммуникативные умения в практической деятельности и повседневной жизни.

Дидактическое обеспечение:

- Интерактивная доска.

- Костюмы для артистов.

- Музыкальная подборка (интернет-ресурсы).

- Тексты– стихотворения для Лисы и Собаки

Ход мероприятия

  1. Организационно- мотивационный этап

- Good morning, children! Nice to see you! Today we have many guests. Let’s say good afternoon

-Good afternoon, good afternoon,

Good afternoon to you,

Good afternoon, good afternoon,

We are glad to see you!

  • I’m glad to see you too. Today we play, speak and learn again. Do you like to play?
  • Yes we do
  • We start with game you like most “Merry –go- round”. Make two circles, please.

Интерактивная игра «Карусель»

  • What’s your name?
  • How are you?
  • How old are you?

 

  1. Операционно – познавательный этап

Well, let’s start to play . Take your seats, please.

Действующие лица: Муха (a fly), Мышка (a mouse), Лягушка (a frog), Собака (a dog), Лиса (a fox), Заяц (a hare),  Кот (a cat), Медведь (a bear), Автор(narrator).

(звучит музыка)

Narrator: There is a house in the woods, woods, woods. The fly fly-fly-flying through the woods. She see the house.

Fly:  What a nice house!  It is not small. It is not big.

1 слайд

 «W- o- o- d- e- n H- o –u- s- e»

 Knock, knock, knock. Who lives in the house? (Заглядывают в теремок.)

Nobody! Now I can live in it.  I like this house. It’s my home now.

Бежит мышка (звучит музыка)

Mouse: What a beautiful house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Fly: I  live in the house. I’m a little fly.  And who are you?

Mouse: I am a little grey mouse.

Fly: What’s your name?

Mouse: My name is Miki-Mouse.

Fly: Do you know letters?

Mouse: Yes, I do.

2 слайд

Fly: Come in. Let’s live together in the house.

Скачет лягушка (звучит музыка)

Frog: What a good house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Fly: I live in the house. I’m a fly.

Mouse: I live in the house. I am a little grey mouse. And who are you?

Frog: I am a little green frog.

Mouse: What is your name?

Frog: My name is Kwa. And what is your name?

Mouse: My name is Miki-Mouse. What can you do?

Frog: I can jump, swim and sing. (Изображает и квакает.)

Mouse: Do you know letters?

Frog: Yes, I do

3 слайд

Fly: Come in. Let’s live together in the house.

Бежит Собачка. (звучит музыка) Принюхивается. Увидела дом.

Dog: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Fly: I  live in the house. I’m a fly.

Mouse: I live in the house. I’m a little grey mouse.

Frog: I live in the house. I’m a little green frog. And who are you?

Dog: I’m a dog. I’m clever and  brave

Frog: What is your name?

Dog:

I am a dog.

My name is Jack.

My coat is white.

My nose is black.

Frog: Can you read?

Dog: Yes, I can

Dog: Let’s do morning exercises!

Hands up, hands down

Bend left, bend right, Turn around.

Jump up high.   Sit down.

Stand up.

Hands up, hands down

Hands on hips,  Sit down.

Fly: Come in. Let’s live together.

Бежит лиса. (звучит музыка)

Fox: I’m a fox.  I’m pretty and clever. (Видит теремок.)

What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Звери по очереди:

I live in the house. I’m a fly.

I am a little grey mouse. I live in the house.

I am a little green frog. I live in the house.

I’m a dog. I live in the house. And who are you?

Fox: I’m a fox.

Dog: Can you count?

Fox: Yes, I can.

1, 1, 1 – Little dog, run!

2, 2, 2 – Cats see you.

3, 3, 3 – Birds in the tree.

4, 4, 4 – Rats on the flour.

Dog: Do the sums, please.

4 слайд

Come in, Fox. Let’s live together.

Бежит заяц (звучит весёлая полька).

Hare: What a nice day! What a fine weather! What is it?

This is a small house. Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Звери по очереди:

I live in the house. I’m a fly.

I am a little grey mouse. I live in the house.

I am a little green frog. I live in the house.

I’m a dog. I live in the house. And who are you?

I’m a fox. I live in the house. And who are you?

Hare: I’m a hare.

Fox: What is your name?

Hare: My name is Willy

Fox: What can you do?

Hare: I can read

Fox: Match

5 слайд

Dog: Come in, Hare. Let’s live together.

Появляется  котенок с гитарой (звучит музыка).

Cat: What a nice house!  Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Звери по очереди:

I live in the house. I’m a fly

I am a little grey mouse. I live in the house.

I am a little green frog. I live in the house.

I’m a dog. I live in the house. And who are you?

I’m a fox. I live in the house. And who are you?

I’m a hare. I live in the house. And who are you? What are you?

Cat: I am a cat.

Fox: What can you do?

Cat: I can sing the alphabet

 

Animals: It’s great!  Let’s live together.

Появляется медведь. (звучит музыка)

Bear: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Звери по очереди:

I live in the house. I’m a fly

I live in the house. I am a little grey mouse.

I live in the house. I am a little green frog.

I’m a dog. I live in the house. And who are you?

I’m a fox. I live in the house. And who are you?

I’m a hare. I live in the house.

I’m a cat. I live in the house. And who are you?

Bear: I’m a bear. I’m kind. I’m lazy a little.

Cat:  What do you know?

Bear:  I know English colours. Look at my pencils  – they are red, yellow, white, blue, orange, pink. Do you know colours? Let’s colour the flower.

Bear: Very good.

Cat: Let’s live together.

Narrator: What a nice house! And now they live in this house together!

 

  1. Рефлексивный этап

- Do you like our game?

- Yes, we do

- What do you like?

- I like to read (play, sing, etc.)

- Thank you for your beautiful work. You are very talented and active. Our time is up!

 

Come here, please. Let’s sing the song

 

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands,

Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet,

Stamp your feet together!

Nod, nod, nod your heads 
Nod your heads together. 
Dance, dance, dance you dance, 
Dance you dance together! 

 

 
 
 
Пожаловаться на сайт